Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Windows 8.1 met Virtual DJ 8 herkent Reloop Beatpad controller niet

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Inmiddels ben ik echt radeloos geworden na heel wat gemail, hulp en youtube. Ik hoop dat jullie DE oplossing weten voor mijn volgende probleem.

Ik heb een laptop met Windows 8.1, Virtual DJ 8 en een Reloop Beatpad controller. Na het aanzetten van de laptop en de controller herkent de software de controller niet. Ja, alle drivers, firmaware van de reloopsite geinstalleerd. Heel soms pakt de software wel de controller en dan werkt alles. Geen voorspelbare handelingen.

Toen heb ik het met Windows 10 geprobeerd. Hetzelfde verhaal.

Toen een laptop met Windows 7 home premium geprobeerd. Ja hoor alles werkt!

Maar ja, mijn eigen laptop heeft Windows 8.1... Naar Windows 7 home premium is een hoop gedoe. Daarnaast zou 8.1 en 10 ook probleemloos moeten werken met Virtual DJ 8 en de Reloop Beatpad....

Welke gouden tips zouden jullie allemaal weten om het met Windows 8.1 allemaal wel goed te laten opstarten/connecten????
 

Posted Fri 13 May 16 @ 5:51 pm
Ik had het zelfde probleem met mijn N4. Had toen mijn Windows 7 geupdate naar Windows 10.
Wat denk je.? Een hoop gedonder ermee gehad, toen wel en niet werken van de geluidskaart.

Heb hem toen weer gauw naar Windows 7 gezet. En alles werkte weer.

Tip: Zet Windows 7 erop.
 

Posted Sat 14 May 16 @ 7:37 am
Van de productpagina van de Reloop Beatpad:
- Mac OSX and Windows XP/Vista/7 compatible

Reloop zelf geeft dus al aan dat zij geen support beiden voor Windows 8/8.1 en 10. Ondersteuning in Windows 7 betekent niet automatisch dat nieuwere versies wel goed zullen werken.
De controller is overigens, zoals Reloop het zelf noemt, een "Dedicated iOs-controller", dus ontwikkeld voor iOs, maar omdat het ding een USB-poort heeft kan hij ook worden gebruikt met een PC. Doorontwikkeling op een Windows-platform zal dus geen prio hebben bij Reloop. Wil je met Windows blijven werken, dan is het misschien wijzer een andere controller te kiezen.
 

Posted Sat 14 May 16 @ 3:47 pm
Dag Martin FourS,

Bedankt voor je snelle reactie. Blijft toch vreemd. Ik vind de Reloop Beatpad een degelijke controller met genoeg knoppen en pads waar ik verder tevreden over ben. Hij werkt inderdaad het best met een aangesloten iPad en de app Djay2. Ik mis hierin echter het makkelijk kunnen ordenen/verplaatsen van tracks. Daarnaast vind ik Virtual DJ 8 nog meer bieden. Zoals teksten bij cuepoints, de beatscounter, de tracklist en bijvoorbeeld de voor mij perfecte skin V8 fruit met grote parallelle horizontale waveforms.

Volgens Reloop zou Windows 7 moeten werken. Ik heb een 17" laptop met Windows 8.1 en een 15" laptop met Windows 7 home premium. De Beatpad heeft ook een USB B aansluiting daarvoor. Het enige echt grote probleem is dat ik nu bij het opstarten van de laptop met Windows 7 home premium en Virtual DJ 8 dat de Beatpad niet altijd connectie maakt met Virtual DJ 8.Ik denk dat dit iets met het herkennen van de Beatpad in Windows 7 home premium is, maar ik kan inmiddels niets meer bedenken dat de verbinding altijd zonder problemen laat ontstaan.

Nu gebruik ik de tip om de laptop met Windows 7 home premium eerst op te starten zonder stroom aansluiting. Dan start ik Virtual DJ 8 op en als laatst sluit ik de USB a stekker van de Beatpad aan op de laptop, dan de stroom aan van de Beatpad. Vaak heb ik dan wel verbinding. Soms ook niet. Liever natuurlijk met mijn 17" scherm, maar ja...

Nu overweeg ik een licentie te kopen van 95 euro, zodat ik de Beatpad altijd kan gebruiken. Maar dan hoop ik wel dat dit connectieprobleem opgelost kan worden. Ik zou dan mijn 17" laptop van Windows 7 home premium willen voor (dit kost dan ook extra geld). Zou jammer zijn als dit vervolgens met de Beatpad niet lukt, terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn....
 

Posted Mon 16 May 16 @ 3:37 pm
Mmm, 99% zeker dat het een stuurprogramma (driver) probleem is. Met 2 laptops getest. Windows 7, 8.1 en 10 geprobeerd. Windows herkent de Reloop Beatpad meestal niet. Krijg in Windows apparaat beheer de melding 'stuurprogramma fout'.

Reloop helpt niet echt.

Als ik geen gouden tip vind is het misschien beter te gaan sparen voor een Pioneer......
 

Posted Sat 21 May 16 @ 10:49 pm
Als je verbindingsproblemen houdt met de Reloop, zou ik zeker geen Controller-licentie kopen. Zou je een andere controller moeten kopen, dan ben je ook weer aan de beurt voor een nieuwe controller-licentie (die kan je niet omzetten naar je nieuwe controller)
 

Posted Sun 22 May 16 @ 10:15 pm
Bedoel je dat je een licentie code altijd maar 1 keer kan gebruiken op een laptop? Dit kan toch vaker? Ik kijk nu een beetje rond voor een tweedehands controller en er worden veel aangeboden met Virtual DJ 7 met lincentie. Niet de pro versie, maar de versie speciaal voor 1 controller. Ik zet de Virtual DJ 7 met software dan op mijn laptop met Windows 8.1 via de website (ik heb geen cd speler) en voer de code in. Ik dacht dan dat ik gratis dan kan updaten naar 8. Kan dat?
 

Posted Mon 30 May 16 @ 7:31 pm
Vrees van niet. Je kan/mag een licentie voor de software gewoonweg niet verkopen.
Updaten naar 8 zal zeker niet lukken, levenslang gratis upgrades is enkel voor de pro infinity.
Is de software die bij je tweedehands aangekochte controller zat al geregistreerd, dan zal je dit met dezelfde code zelfs niet meer opnieuw kunnen.

 

Posted Mon 30 May 16 @ 8:59 pm
Mmmm hij zegt dat het hem is gelukt te upgraden van 7 LE naar 8....... zonder betaling.....
 

Posted Tue 31 May 16 @ 3:26 pm
Peter,

je accountgegevens zeggen dat je licentiehouder bent sinds 2016. Blijkbaar heb je je controllerlicentie dus dit jaar pas gekocht. Aangezien je als controllergebruiker geen VDJ kunt kopen, lijkt het er dus op dat je je LE-versie ontgrendeld hebt met je licentie zonder VDJ8 te downloaden. Ik kan op dit moment geen andere verklaring verzinnen.
De controllers met VDJ7-versies die je op 2e hands sites vindt zijn meestal met VDJ LE. Ook die zijn specifiek voor dat type controller. Er zal heus wel iemand zijn die zijn betaalde versie te koop aan biedt, maar dat is inderdaad niet legaal. Je hebt dan overigens ook de accountgegevens van de vorige eigenaar nodig en die zal hij / zij niet zo licht afgeven. Je kunt er dus geen updates van krijgen en dan is het bij voorbaat zonde van je geld.
 

Posted Mon 06 Jun 16 @ 12:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)