Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen geluid van laptop(bv youtube) , wel via virtual dj 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,
Ik heb sinds kort problemen met mijn mengpaneel. Mengpaneel is een jb systems dj-kontrol 2. Het probleem is dat als ik mijn usb-kabel van mengpaneel aansluit op laptop, de laptop deze niet herkend.Als ik de power adapter uittrek uit stopcontact en dan usb kabel aansluit op laptop, dat de laptop dit dan wel herkend, maar ik dan geen muziek kan afspelen via bijvoorbeeld youtube. Via virtual dj 7 kan ik dan weer wel afspelen.Regelmatig krijg ik de melding: error in sound driver
Zou dit kunnen wijzen op een defect mengpaneel ???.Dit is een probleem dat ik sinds kort heb. Laptop werkt via windows 7. Er kunnen ook geen stuurprogramma's gevonden worden voor mengpaneel. Ik heb eens mijn mengpaneel op notebook aangesloten via usb, dan vindt mijn notebook wel stuurprogramma's voor mengpaneel. Ik weet niet of er mogelijkheid is om virtual dj op mijn notebook te installeren, daar deze geen cd speler hebben ?.
Hopelijk kan er mij iemand helpen met dit probleem.

alvast bedankt
 

Posted Sun 08 May 16 @ 9:36 pm
Ben eens online gaan zoeken naar support voor dat ding. Helaas kom ik dan uit bij Beglec, wat niet mijn favoriete distributeur is. Behalve de handleiding kan ik niets vinden over drivers of een locatie om die te downloaden. Daar houdt het dus even op. JB Systems zelf lijkt verdwenen van deze aarde.
Dat je controller wel werkt op je notebook en niet op je laptop zegt mij dat er niets mis is met de controller. Je moet het probleem dus waarschijnlijk bij je laptop zoeken. Je kunt eens proberen een andere USB-poort te gebruiken. Als je die nog niet eerder hebt gebruikt zal hij wel opnieuw proberen de drivers te installeren. Zorg dan dat je een netwerkverbinding hebt, zodat je laptop die kan downloaden als dat nodig is.
Je kunt de hele CD kopieren naar een USB-stick en de installatie op je notebook dan vanaf die USB-stick doen. Nog beter is je VDJ te registreren. Je kunt dan daarna de laatste versie, die binnen jouw account beschikbaar is, downloaden vanuit je account.
 

Posted Tue 10 May 16 @ 11:47 am
Dank u Martin,

Ik heb VDJ opnieuw geinstalleerd.
Nu krijg ik de melding bij opstarten VDJ:ERROR IN THE SOUND DRIVER(DIRECTX/WDM):YOUR SOUNDCARD IS PROBABLY NOT CONNECTED, OR THE SETTINGS ARE INCORRECT.
 

Posted Tue 10 May 16 @ 4:31 pm
Beste Martin,

Met mijn notebook is het net hetzelfde probleem als mijn laptop. De drivers worden geinstalleerd en zijn correct geinstalleerd(groen vinkje). Met het programma Virtual dj kan ik muziek maken, das geen probleem.
Via youtube lukt het weer niet. De muziek op youtube valt weg als ik usb kabel van controller insteek, maar ik krijg dan geen geluid via mijn luidsprekers. Het probleem zit met windows denk ik ,alhoewel windows mijn controller vindt. Ik hoor wel muziek in de verre achtergrond via youtube op luidsprekers, en ook zie ik bij het volumeicoontje dat er muziek aanstaat omdat het groene balkje op en neer gaat, ook als ik bij instellingen geluid ga, staat mijn controller aan(generic usb audio). En stuurprogramma's zijn correct geinstalleerd. Ook probleem als ik stekker van controller insteek en dn usb kabel aansluit, computer dan usb apparaat niet herkend, als ik dan stekker uittrek en usb kabel aansluit, wordt ie wel herkend, heel vreemd.
 

Posted Tue 10 May 16 @ 6:07 pm
Probeer je laptop (of je notebook) eens op te starten met de ingeschakelde en aangesloten controller.
 

Posted Wed 11 May 16 @ 9:38 pm
Ik heb eventjes geluid gehad via facebook, nu terug niets meer. Zou dat kunnen aan de usb kabel liggen? Regelmatig krijg ik de melding:error in the sound driver (direct x/wdm). Ook heb ik regelmatig bij inpluggen usb kabel, code 43 als melding gehad.
 

Posted Thu 12 May 16 @ 9:05 pm
Sorry, maar dat geeft geen antwoord op mijn vorige voorstel: Start de PC eens op als je controller al is aangesloten en ingeschakeld.
 

Posted Fri 13 May 16 @ 2:35 pm
Beste Martin,

Lukt ook niet met aangesloten controller bij opstarten.
Het is een raar probleem. Als ik stekker en usb-kabel van controller insteek herkend ie controller niet (usb- apparaat wordt niet herkend).
Als ik usb-kabel alleen inplug zonder de stekker in stopcontact te steken herkend ie controller wel.
Ik krijg geluid via YouTube, als ik op eigenschappen druk van luidsprekers (via versterker) bij geluid windows en bij aanpassingen luidsprekers uitvullen aanvink, dan werkt geluid van YouTube wel, maar is heel hoog van geluid, dus geen mooi geluid, wat ik vroeger wel had.
 

Posted Sun 15 May 16 @ 12:39 pm
Hoi,

hoewel het YouTube-probleem eigenlijk buiten het bereik van dit forum valt, vind ik het niet zo'n punt om daar op in te gaan:
ik vermoed dat je bij de eigenschappen van de speakers (hetzelfde Windows-menu als waarin je Uitvullen hebt gekozen) een verkeerde keuze hebt gemaakt. Ik kan het wat lastig controleren omdat ik de controller niet heb, maar voor zover ik de handleiding goed begrijp is je controller een vier-kanaals geluidskaart. (1x stereo (is 2 kanalen) uit en 1x stereo (is 2 kanalen) koptelefoon-uitgang) Als je in de eigenschappen van dit Windows-menu zoekt, kom je een tab tegen waarin de aangesloten speakers kunnen worden geconfigureerd. Hierin moet je Quadrofonisch (is 4 speakers) selecteren. Het lijkt erop dat je nu 5.1 hebt gekozen waarbij het systeem een subwoofer verwacht. Daarmee zou het geluid met YouTube moeten zijn opgelost. Ook zou de configuratie in VDJ nu goed moeten gaan.

Voor wat betreft de adapter: Het lijkt erop dat je USB-poort uitschakelt omdat de voedingsspanning van de adapter teruggestuurd wordt naar de PC via de USB-kabel. Dit kun je testen als je nog ergens een USB-kabel hebt liggen door pen 1 (+5 V) van de USB-stekker af te koppelen of te isoleren. Blijft de controller dan wel werken met de adapter, dan zou je een kabel zo aan moeten passen dat je die altijd kunt gebruiken met je controller + adapter. Je controller zal dan uiteraard niet werken als je geen adapter aan sluit.
 

Posted Mon 16 May 16 @ 12:36 pm
heeft het niets met de instelling exclusiveAudioAcces te maken, dat deze op yes staat?
 

Posted Fri 20 May 16 @ 8:45 pm
Nope, da's alleen als VDJ draait. Is VDJ niet actief, dan houdt het ook geen beslag op je geluidskaart.
 

Posted Sun 22 May 16 @ 10:26 pm


(Old topics and forums are automatically closed)