Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Switchen van Virtual DJ 8 naar CD of USB met Pioneer CDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik gebruik al jaren VDJ met verschillende midi controllers, maar nu ben ik van plan om een Pioneer CDJ set aan te schaffen (850 of 900 of 2000) en die ook te gaan gebruiken met VDJ. Wat ik mij afvraag is of je zomaar kan switchen tussen VDJ en de CD en /of USB van de Pioneer CDJ zonder enig probleem? Zo ja, hoe dient de set-up dan te gebeuren? En welk is dan de meest geschikte Pioneer CDJ ? Want in principe gebruik ik de Pioneer CDJ's als hardware voor CD of USB en gebruik ik de Pioneer CDJ's als midi controller in VDJ... Alvast bedankt voor de feedback!
 

Posted Sat 16 Jan 16 @ 2:36 pm
Wat de meest geschikte is, dat kan ik jou niet zeggen. Dat moet je gaan proberen.
Maar ik heb de CDJ 850, en het is geen enkel probleem om te wisselen tussen cd, usb en vdj8. Alleen moet je er rekening mee houden dat, als je de toetsen naar je hand zet in vdj8, ze natuurlijk 'standaard' blijven in cd/usb-modus.
En dan blijf je rap in vdj-modus (vdj is super wat de programmeerbaarheid betreft)
Maar als backup (usb-sticks), en ff een cd draaien die iemand mee heeft, dat werkt super.
Ik gebruik ook een additionele controller, omdat een cdj wel beperkt is in toetsen, zeker bij samples.
edit: de setting is dan met een extern mengpaneel. Je gebruikt het mixergedeelte van vdj niet. Het linkerkanaal is de linkse cdj, rechterkanaal de rechtse, 3, 4 en de sampler gaan via een externe geluidskaart.
 

Posted Sat 16 Jan 16 @ 9:04 pm
Hoe zorg je er voor dat de linker cdj speler ook het linker deck is in VDJ?
Op een of andere manier blijft mijn linker speler altijd het rechter deck in VDJ 8 aansturen. Ook de volgorde van aansluiten en aanzetten heeft geen effect..
 

Posted Tue 26 Jan 16 @ 8:47 pm
royvanmeel wrote :
Hoe zorg je er voor dat de linker cdj speler ook het linker deck is in VDJ?
Op een of andere manier blijft mijn linker speler altijd het rechter deck in VDJ 8 aansturen. Ook de volgorde van aansluiten en aanzetten heeft geen effect..

Da's idd een heikel punt bij VDJ.. soms word je daar gek van.

Ik zet in settings/controllers altijd juist welk van de 2 cdj's welk kanaal moeten aansturen. Ik zet dit niet op automatisch, 'k laat mijn 2 spelers standaard staan en maak geen aggregated device (ik werk op een Apple). Dan kan je het geluid juist zetten via settings/audio.
Zo krijg ik alles juist... maaaaaarrrr (en nu komt het) soms blijft dit bewaard, soms moet je dit steeds opnieuw instellen elke keer je alles opzet. Zo ff alles opzetten voor 10 minuten is ni leuk. Heb dit al dikwijls hier op de fora aangehaald, maar blijkbaar is dit niet belangrijk. Volgorde van opzetten is voor mij wel van belang, de eerste die je opzet is altijd deck 1.
en ook al is de deckkeuze juist voor de 2 cdj's, dan nog kan beiden hun geluid uit de rechtste speler komen. Bizar
Bij recordbox krijg je netjes de vraag op het display van je cdj welk kanaal je wil dat deze aanstuurt... netjes.

Wat wel zo is: eens goed ingesteld, mag je wisselen tussen CD, USB en VDJ zoveel je wil, het geluid blijft juist geconfigureerd.


 

Posted Wed 27 Jan 16 @ 2:44 pm
Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels geleerd dat ik alleen ff een paar muisklikken moet doen op het "Mapper" scherm in de instellingen. Binnen enkele seconden wissel ik speler, decks etc. Werkt als een trein! Zowel bij de CDJ's als de XDJ's en ook combinatie van DDJ SZ met XDJ's

Hieronder de afbeelding van wat ik bedoel. Ik wijzig niets in de config van de CDJ of XDJ, want dat is niet nodig. Er zit nu niets aangesloten, maar anders staan bij keyboard mijn systemen zoals de CDJ's en XDJ's en SZ etc.
En in het rechter schermpje kan ik ze toewijzen aan een deck van VDJ 8

 

Posted Wed 27 Jan 16 @ 3:07 pm
ja, idd, met een paar muisklikken kan je alles goed zetten. Maar dat vind ik zelfs noch te veel werk. Goed als je aan een set begint, maar voor elke dag op te zetten is het stom dat je steeds in de settings moet.
Bij recordbox is het gewoon aangenaam om ff je cdj's op te zetten.
 

Posted Wed 27 Jan 16 @ 9:26 pm


(Old topics and forums are automatically closed)