Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: analyseren mp3's externe harde schijf

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heb alle muziek en virtual dj gegevens van mijn bestaande harde schijf gekopieerd naar een nieuwe harde schijf, en als ik dan virtual dj 8 opstart met de nieuwe harde schijf moet ik zo als het er nu uit ziet alles opnieuw analyseren en organiseren.
nu luid mijn vraag klopt dit dat dit moet gebeuren of is er een andere optie wat ik moet doen ?
de gegevens van de nieuwe harde schijf zijn idem aan de gegevens van de bestaande harde schijf dus vind dat een beetje raar, dus vandaar deze vraag.
wil beide schijven kunnen gebruiken met draaien met virtual dj 8, en bij opstarten zouden alle gegevens en instellingen het zelfde moeten zijn.
 

Posted Sun 13 Dec 15 @ 9:28 am
Je instellingen staan in Mijn Documenten / Virtual DJ en niet op je (externe) muziekschijf. Hetzelfde geldt voor je database. Je nieuwe schijf wordt dus gezien als een geheel nieuw apparaat. Ook hier: probeer beide schijven eens dezelfde driveletter te geven in Windows.
 

Posted Tue 15 Dec 15 @ 9:18 pm
Bedankt Martin, heb de drive-letter aangepast, en het werkt, dacht altijd dat virtual dj niet afhankelijk was van de drive-letter zoals andere programma's vaak wel, vandaar ik dit niet gedaan had, maar het draait en de schijven zijn nu idem.
Thanks !!
 

Posted Wed 16 Dec 15 @ 5:51 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Als je op die schijf een VirtualDJ map hebt met daarin een database.xml dan hoort dit inderdaad niet uit te maken wat de letter van de schijf is.
Vreemd dat het voor jou niet meteen lukte.
 

Posted Thu 17 Dec 15 @ 12:58 pm
hoi, vond dit ook raar maar heb de schijf weer zijn eigen letter gegeven en gewoon beide harde schijven aangesloten op de laptop, even met virtual dj laten draaien en afgesloten en de gegevens blijven gewoon hetzeldfe, dus het draait perfect nu.
heb ook nog nooit gezien dat virtual dj een schijf nummer vraagt waar het programma de gegevens op moet slaan.
bedankt nogmaals voor de tips !
 

Posted Sat 19 Dec 15 @ 3:03 pm
Hallo beste Martin, Ik heb het zelfde probleem.
Alleen ik ben een Digibeet.
Hoe verander ik de Drive-letter en waar kan ik die vinden?
Alvast super bedankt.
Vriendelijke groet,
John
 

Posted Tue 14 Jun 16 @ 8:24 pm
Misschien nog vermelden dat het Windows 10 is!
 

Posted Tue 14 Jun 16 @ 9:08 pm
Johnny,

is redelijk simpel:
- Klik met je rechter muisknop op Start (de knop met het Windows-logo in de taakbalk)
- Kies dan voor Schijfbeheer
- Kies in Schijfbeheer bovenin voor "Actie" en selecteer dan "Alle Taken".
- Je kunt hier dan kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen".

Daarvandaan wijst het zichzelf.
 

Posted Wed 15 Jun 16 @ 5:39 pm
Ik ben zover gekomen Martin maar kan ze niet dezelfde letter geven! Hoe los ik dat op?
 

Posted Thu 16 Jun 16 @ 11:56 am
Je negon in enkelvoud, als in 1 schijf. ALs je meerdere schijven hebt, dan kan dat inderdaad niet als je ze gelijktijdig hebt aangesloten. Als beide schijven gelijk zijn (zoals je werkschijf en een backup), dan kun je ze 1 voor 1 aansluiten en de driveletters bij beide drives gelijk maken. Daarbij moet worden vermeld dat de schijfletters, zoals ze intern (dus in je PC) zijn toegewezen, in gebruik zijn en niet meer kunnen worden gebruikt.
Als je niet al te veel eigen inbreng (zoals hot cues, aangepaste tags, enz) hebt kun je ook overwegen je database opnieuw te laten maken.
 

Posted Fri 17 Jun 16 @ 4:39 pm
Super bedankt Martin voor de reactie.
Ik heb ze nu allebei de zelfde letter gegeven maar de folders van VDJ8 worden nog steeds niet geladen met de nieuwe schijf en dat is voor mij wel belangrijk.
Wat kan ik nog meer doen? Dus de folders staan er wel met naam maar er zit niets of weinig in.
 

Posted Sun 19 Jun 16 @ 7:58 pm
Probeer VDJ eens op te starten als Administrator. Dat kun je doen door op het icoon van VDJ te klikken met je rechter muisknop en dan te kiezen voor "Starten als Administrator".
 

Posted Mon 20 Jun 16 @ 9:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)