Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Playlist uit Itunes Mac naar laptop met VDJ8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Misschien staat dit wel ergens in dit forum maar ik kan het niet zo meteen vinden.
De situatie is als volgt... ik ben reeds jaren Imac en iTunes gebruiker en heb daar (niet in de cloud) zowat 60,000 nummers in mijn library (en ook wel in een andere bibliotheek ook de beste 25000 in de cloud). Over de jaren heb ik de beste nummers in beide een rating gegeven en daardoor ook playlists gemaakt van mijn favoriete nummers. Tegelijk heb ik voor alle zekerheid ook van al deze mp3's nog een copy genomen op een externe harde schijf die ik aansluit aan mijn Macbook Pro waarop ik Virtual DJ Full Version heb staan.
Ik zoek nu een manier om bvb een playlist van mijn 2000 beste nummers op mijn Imac snel voorhanden te hebben op mijn DJ Software.
Iemand die mij kan zeggen wat ik dan best doe?
 

Posted Sat 29 Aug 15 @ 1:54 pm
Het enige wat ik tot nu heb kunnen verzinnen is dat ik naast mijn iTunes een Finder-venster openzet en na het kiezen van de betreffende playlist dan alle nummers gewoon uit iTunes naar een map op mijn externe harde schijf sleep. Deze map kan ik dan benaderen via de boomstructuur. Maar het vervelende is dan wel dat wanneer ik een zoekfunctie uitvoer die nummers steeds 2 keer verschijnen natuurlijk, want diezelfde nummers staan dan natuurlijk dubbel op die externe schijf... dus als iemand een betere manier weet... graag toch een oplossing. Ik begrijp eigenlijk niet waarom al die techneuten die deze programma's in mekaar boksen het niet voor mekaar krijgen om het mogelijk te maken playlists vanuit het ene programma naar het andere te ex- en importeren....
 

Posted Sat 29 Aug 15 @ 4:55 pm
Ik maak al mijn playlists aan op mijn macbook pro, waar ook virtual dj opstaat. Als je bij geavanceerde instellingen 'deel Itunes bibliotheek XML met andere programma's' is aangevinkt kan je perfect je Itunes afspeellijsten gebruiken in VDJ.
Nu weet ik niet echt of je makkelijk 2 Itunes bibliotheken kan syncroniseren. Maar wat ik doe is op mijn vaste PC (wel een windows 10, geen Imac) Itunes openen, en daar de database van de Itunes op de macbook pro selecteren. Wel thuisdeling inschakelen.
Voordeel is ook de backup: als de Macbook pro een goede backup heeft, zowel de muziek als de databases, ben je compleet safe.
Nadeel is dat je enkel de muziek kan beluisteren op de Imac/vaste pc, ik kan een afspeellijst op een andere pc niet wijzigen. Maar dat is ok voor mij. Wat je eventueel wel kan doen is nummers importeren van een andere bibliotheek, dan staan deze bv bij recent toegevoeg, en dan direct een nieuwe afspeellijst hiervan maken.
Maar een echte oplossing voor jouw probleem ken ik ook niet.
 

Posted Sun 30 Aug 15 @ 7:52 am
kan iemand me zeggen aub, of ik gedownloade liedjes van i tunes kan afspelen in virtual dj?
ik heb een abonnement van iTunes van 15euro per maand. heb ook legale versie van virtual dj
gekochte liedjes lukt wel.
alvast bedankt!!!
 

Posted Mon 06 Aug 18 @ 6:59 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Nee, muziek van het Apple Music abonnement kan niet in VirtualDJ afgespeeld worden.
 

Posted Mon 06 Aug 18 @ 10:21 pm


(Old topics and forums are automatically closed)