Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mapping of handmatig toewijzen van CDJ400 functie op VDJ 70

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

2dehansHome userMember since 2014
Hallo,
Een een vraagje... Wij hebben twee CDJ400 gekoppeld aan VDJ7. Dat werkt op zich prima.
Drivers, geuidskaarten etc en standaard functies werken allemaal.
Ik heb de laatste firmware gedownload bij Pioneer.

Nu hebben de CDJs 400 (voor diegene die er van houdt) grappige gadget functies. Leuke effecten en handige loop in-out functies.
Hiervoor heb je geen software oid voor nodig.
Ik begrijp dat dit niet werkt als we willen draaien met gebruik van de PC functie in combinatie met VDJ7 .
Dat is opzicht jammer...

Maar... is het mogelijk om bepaalde functies op nieuw toe te wijzen. Ik heb het wel gevonden onder config van VDJ maar het is mij niet helemaal duidelik.

https://youtu.be/cVAKj2Ir8Ic
Deze video (niet van mij en verder geen waarde over de demo op zich) laat zien welke loop functies de CDJ hebben.
Het prettige vind ik oa:

Bij toepassen van loop kun je tijdens de loop active met de in-uit knop het begin of eind fine tunnen met de knoppen of de jockwheels.
Ook als je loop out drukt pakt hij standaard een 4 beat loop.

Dit mis ik enigszins ... kan ik niet op een of andere manier opnieuw toewijzen.

Er zijn diverse skins en mappings te downloaden via de site. Hiervoor heb je een licentie nodig. Dat is duidelijk.
Als ik een maandlicentie koop van 19 dollar... is dit dan (onbeperkt) te downloaden die maand... of is dat alleen voor VDJ8 .

Ik wil niet voor een duppie op de eerste rij zitten maar mn zoon van 9 is nu alleen nog voor de fun draaien thuis ....


Suggesties welkom :-)
 

Posted Wed 10 Jun 15 @ 5:29 am
Dag, Hans,

De effecten van de 400's zijn interne effecten, welke alleen werken met de op de spelers afgespeelde muziek. Koppel je ze aan VDJ, dan zijn het controllers, waarmee je de software bedient. Die ingebouwde effecten heb je dan niet meer tot je beschikking.
Je kunt een abo afsluiten voor VDJ8 (dat werkt nl niet voor V 7). Je account wordt aangepast en na het inloggen met je accountgegevens van deze site wordt VDJ8 vrijgezet. Je kunt dan inderdaad downloaden wat je wilt. Zeg je echter na een maand je abo weer op, dan wordt VDJ weer gewoon een Home-versie, en die accepteert geen gedownloade effecten. Je bent ze dan dus weer kwijt. Uiteraard is Atomix blij met je 19 dollar, maar jij schiet er niets mee op.......
Er zijn geen andere suggesties dan ff doorsparen voor een Controller-versie of de Pro Infinity.
 

Posted Wed 10 Jun 15 @ 10:33 am
2dehansHome userMember since 2014
Hoi,
Dat is tenminste nog eens een goede tip :-)
Bijna 19 dollar over de brug :-0
Ik ga even kijken wat ik dan wil... Bedankt voor de tips
 

Posted Wed 10 Jun 15 @ 10:55 am


(Old topics and forums are automatically closed)