Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: LED op controller laden branden zodra er op play is gedrukt

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, ik heb een vraag over mijn Behringer BCD3000 controller icm VDJ7.
De CUE en PLAY knop op mijn controller zijn dusdanig versleten dat hij niet altijd een druk op de knop registreerd.

Dus als ik na mixen op cue over wil gaan op play zodat ik de cue knop kan loslaten wil het wel eens voorkomen dat hij de druk op play niet heeft geregistreerd en de muziek dus stopt.

aangezien er een aantal led's op mijn controller over zijn zat ik te denken om er 2 te gebruiken als controle dat play goed is ingedrukt (het ledje mag pas gaan branden zodra ik op play heb gedrukt en dus nog niet als ik alleen cue indruk)

iemand ideeen hoe ik dit het beste kan doen?
mvg Rob
 

Posted Tue 05 May 15 @ 9:03 am
Dag, Rob,
Dat gaat niet. De LEDs worden hardwarematig aangestuurd door de controller en niet met MIDI-commando's. In de MIDI-implementatielijst in de handleiding is er geen instructie vermeld voor het laten branden of doven van een LED.
Gezien je problemen met de knoppen is het misschien het overwegen waard eens naar een andere controller uit te kijken.
 

Posted Thu 07 May 15 @ 7:14 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Als ik snel even in de definitie kijk worden de leds wel degelijk via midi aangestuurd.
Bij controllers de BCD3000 kiezen, en een nieuwe actie toevoegen voor LED_PLAYPAUSE bijvoorbeeld kan dus wel degelijk.
 

Posted Thu 07 May 15 @ 10:13 am
Adion,

we hebben blijkbaar verschillende lijsten gezien. Kun je een linkje posten naar degene die jij hebt gevonden?
 

Posted Thu 07 May 15 @ 10:30 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Opties->Controllers, rechtsklik in lijst met controllers -> show all devices compatible with virtualdj.
Kies nu de Behringer BCD-3000, en je ziet dat in de mapping LED's beschikbaar zijn.

Om vervolgens hetgeen te bereiken wat de TS wil is echter nog niet zo vanzelfsprekend. Er is niet direct een actie die het verschil toont tussen afspelen via CUE knop, of blijvend afspelen nadat op play gedrukt is.
Je zou bij het drukken op CUE een variabele kunnen op 0 zetten, om die vervolgens bij het drukken op PLAY op 1 te zetten.
De mapping voor de cue button word dan:
cue_button & set 'play' 0
De mapping voor de play button word dan:
play_pause & set 'play' 1
En tenslotte de LED die je wil doen oplichten:
var 'play'
 

Posted Thu 07 May 15 @ 11:41 pm
Ik ga het morgen proberen bedankt :D
 

Posted Sat 09 May 15 @ 12:31 pm
@Adion: Dank. De handleiding van de BCD3000 heeft hier geen vermelding van.
 

Posted Sat 09 May 15 @ 2:44 pm
ja het werkt perfect....
voor 1 deck tenminste, mijn controller heeft z'n cue en play knoppen als 1 fysieke knop geprogrameerd
(vdj ziet dus in de lijst met knoppen slechts 1x cue en 1x play, vreemd genoeg sturen ze wel allebij afzonderlijke decks aan)
is het dus ook nog te realiseren dat ik het op 2 decks werkend krijg?

mvg Rob
 

Posted Sun 10 May 15 @ 9:19 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Je kan proberen 'play' te vervangen door '%play' al hoort het met gewoon 'play' eigenlijk ook al op meerdere decks te werken.
 

Posted Sun 10 May 15 @ 9:45 am
bedoel je de var vervangen door '%play' ? want als ik dat bij alle 3 de actions doe dan gebeurt er precies hetzelfde als zonder de %
 

Posted Sun 10 May 15 @ 9:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)