Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem tijdens optreden omdat jogwheel aktief blijft.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo

Ik gebruik nu een maand virtual dj pro aangestuurd door 2x cdj 850. Nu had ik afgelopen weekend een optreden en viel me op dat door de lage tonen mijn startpunt langzaam verlopen. Dit probleem komt waarschijnlijk omdat de jogwheel aktief blijft in rust positie hier bedoel ik mee als het liedje in pauze/stop staat kun je de jogwheel gewoon gebruiken om je cue punt te zoeken. Zodra hij verlopen is en ik vervolgens op de cue knop druk wordt mijn punt verplaatst en bij indrukken play, start hij niet op het juiste moment hierdoor moet ik eerst gaan corrigeren in beide gevallen en dit is kostbare tijd.
Het beste zou zijn als je play in druk hij begint met afspelen duw je op pauze dat gaat hij 1/4 beat herhalen en zo kun je met je jogwheel het cue punt zoeken vervolgens duw je op cue en dan staat hij stil op cue punt en kun je met je jogwheel niks meer wijzigen. Zo gaat dit ook bij de cdj's maar helaas zit dit niet in de software. Zo, nu is dus mijn vraag hoe kan ik dit probleem oplossen zodat mijn cue/ start punt niet meer verloopt door de trilingen die mijn apparatuur meekrijgen. Zijn er meer mensen met dit probleem? Nu ga ik zelf kijken of ik de apparatuur zwevend krijg zodat er minder trillingen overgebracht kunnen worden maar ik vind dit eigenlijk onzin. En het geluid in de zaal omlaag is zeker geen optie. Ik kan niet direct iets vinden in de parameters maar het zou zomaar kunnen dat ik iets gemist heb vandaar deze vraag. Hopelijk is er iemand die me kan helpen.
 

Posted Mon 16 Mar 15 @ 8:08 am
Hallo,

ik gebruik dezelfde configuratie als jij. Ik heb nog nooit last gehad van verspringende jogwheels, en neem maar aan, mijn cdj's moeten hier echt wat bassen verduren. Ik denk dat er dus wat meer aan de hand is. Zijn deze nieuw of tweedehands gekocht. Heb je deze al een tijdje, en zijn ze al eens binnen geweest voor onderhoud? Ik vermoed dat ze tweedehands zijn gekocht en dat de eerste eigenaar de instellingen van de jogwheel resistance heeft gewijzigd. Doe hem eens open (op eigen risico). Onder het jogwheel zit een wieltje met cijfertjes (weet niet meer van buiten, maar denk van -3 over nul naar +3) Staat dit nog juist op 0? Anders wat meer weerstand op je jogwheel zetten.
Je tweede vraag. Het gebruik van een klein loopje om je cdj's juist te zetten, das een overblijfsel van de eerste cdspelers, genre denon. Cdj's doen dit ook al lang niet meer standaard, ze hebben een schermpje waarop je perfect de curve van de muziek kan zien, en juist te zetten. VDJ heeft een super scherm (je computer), en dus is dit irritant loopje niet meer nodig. Kijk eens in je handleiding, of speel een wat met de mapping. Er zijn verschillende opties voor je cue (cue, cue_play, cue_stop) en verschilleden opties voor play (play, play_pause, play_stutter,..) zodat een combinatie van die twee wel zal doen wat je graag hebt.
 

Posted Thu 19 Mar 15 @ 11:15 am
Ik ga eens proberen wat meer weerstand op jogwheel te krijgen. Als ik op behuizing tik met een vinger zie je het jogwheel minimaal bewegen maar dit is uiteraad net teveel. Ik heb een partlist met bouwtekening gevonden en na een beetje studeren zou het me moeten lukken. Het is inderdaad wel een tweedehands maar kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar zelf hier aan gesleuteld heeft hij deed wel alles in scratch mode. De jogwheel zal wel duizenden toerkes gemaakt hebben..
De cdj's werken super alleen met virtualdj kwam ik het probleem tegen. Cdj's zijn 2 jaar oud. In iedergeval bedankt ik ga er mee aan de slag.
 

Posted Tue 05 May 15 @ 4:31 am


(Old topics and forums are automatically closed)