Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 8 - MAC BOOK PRO - Pioneer XDJ R1 installatie problems

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste gevorderden,

Ben in bezit van VirtualDJ 8 CONTROLLER License for XDJR1, Mac book pro en Pioneer XDJ R1.
Het speelt nu via instelling PC op de XDJ R1, echter via instelling XDJ R1 krijg ik ook de problemen dat alles over 1 kanaal komt en dat de helft maar werkt.
Heb reeds veel gelezen dus ook de instellingen links , echter kom ik niks tegen ivm de 8 versie dit is een volledig ander instellingen tabblad als van de 7.
Tevens zet hij nu alle afgespeelde muziek en afbeeldingen bij "AL MIJN BESTANDEN" op de MAC
Graag iemand die de instellingen eens kan doorlopen met mij.

Met dank op voorhand
 

Posted Mon 23 Feb 15 @ 5:58 am
Ik ga vanavond eens achter de Mac om te kijken of ik je wat uitleg kan geven. Voor zover ik uit je beschrijving kan opmaken gaat het in de basis (instellingen in OSX) al mis.
 

Posted Fri 27 Feb 15 @ 5:14 am
Dat werd dus "en morgenavond en....".
Ik heb een oudere Mac en geen controller die ik daarop aan kan sluiten. Het is dus letterlijk zoeken.
Zorg dat de controller is aangesloten en ingeschakeld. Open nu op je Mac uit "Hulpprogramma's" de "Audio/MIDI Configuratie". Zorg dan dat bovenaan dat scherm de tab "Audioapparaten" is geselecteerd.De rechterzijde van dat scherm is je audio-uitgang-instellingen. Kies bovenaan bij "Standaard Uitvoer" De XDJ-R1. Je kunt nu controleren of er onder de knop "Configureer luidsprekers" 4 speakers zichtbaar zijn. Ik vermoed dt dit er nu 2 zijn. Kies links boven voor "Meerkanaals" en in het Drop-Downmenu rechts daarvan voor "Quadraphonisch". Daarmee worden alle 4 de uitgangen (2x stereo) actief van de R1. Probeer dan nog eens of je VDJ wel goed in kan stellen.
 

Posted Sun 01 Mar 15 @ 3:59 pm
Heb een Macbook Pro, werk met externe mixer en 2 cdj's. Ook sluit ik er heel af en toe een DDJ-SB op aan.
Wil wel helpen om eens te overlopen, want beiden werkt hier perfect, maar ik begrijp niet echt heel goed wat je bedoelt.
 

Posted Mon 02 Mar 15 @ 1:49 am
Al vast bedankt voor de respons !!
Instellingen aangepast Martin, kan nog steeds enkel onder de PC mode spelen en mis een aantal effect functies die niet werken.
Als ik op "TRANS" druk Gaat de "FLANGER" knop ook automatisch mee aan.
Met TRACKSEARCH kan ik ook niet terug naar begin nummerWat in de cd modus wel gaat
Misschien iemand die hulp kan bieden via Tel of FaceTime ??
 

Posted Wed 11 Mar 15 @ 4:32 am
Is wel iets om rekening mee te houden: In de stand XDJ-R1 worden (dacht ik) de interne effecten van de controller gebruikt, terwijl in de PC-mode de effecten van VDJ worden gebruikt. De effecten die je mist zijn dan dus de effecten van Pioneer. Voor zover ik dit heb kunnen achterhalen, kun je niet beide effectgroepen gebruiken.
 

Posted Wed 11 Mar 15 @ 10:52 am
Beste
Mijn laptop loopt soms vast !!!!
Had ervoor virtual dj 7 pro en nooit last gehad ,nu heb ik de 8 met licentie voor XDJR 1
Soms 3 x op een avond dat hij gewoon vastloopt
Iemand een tip voor de oplossing

Thanks
Ron Dc
 

Posted Sat 05 Nov 16 @ 3:25 pm
Ron,

je post heeft niets te doen met het originele topic. Graag de volgende keer een nieuwe aanmaken.
En nee: antwoord geven is niet mogelijk. Om te weten in welke richting te zoeken is meer informatie nodig. Specs laptop, welke programma's draaien er nog meer, wat voor verbindingen heb je openstaan (Bluetooth, Wifi, internet), wat heb je zelf al geprobeerd (bv andere USB-kabel), heb je je drives gecontroleerd, stopt alleen het programma maar speelt de muziek door, had je internetverbinding toen de laptop vastliep, enz?
 

Posted Sun 06 Nov 16 @ 11:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)