Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Filter effect onder de filter knop brengen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

In VDJ zie je de zgn Filter knop die heel lekker werkt, graag zou ik willen weten hoe ik deze functie onder bijvoorbeeld de balance knop van mijn Hercules RMX kan brengen. (dus niet de zgn filter functies, flanger, beatgrid etc etc)
Ik heb forum ook al doorgezocht, en wel wat gevonden wat er op lijkt ....maar toch weer niet helemaal.
Wie kan mij aantal tips geven.
Thnx ... Mucis is the Answer
 

Posted Fri 14 Nov 14 @ 10:40 am
Yep, mucis is... :D

Je kunt (voor zover ik weet) geen knoppen per effect toewijzen. Ik heb (op mijn kantoormachine) alleen geen VDJ staan (vindt de baas niet leuk) dus ik kan hem ook niet opzoeken. Om knoppen een andere functie te geven, kun e je eens een kijkje nemen in de >>handleiding<<, vanaf pag. 81. Daarin staat beschreven hoe je koppen kunt mappen.
 

Posted Mon 17 Nov 14 @ 4:12 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hoi,
Ik gebruik ook de rmx en maak geen gebruik van de gainknoppen. deze gebruik ik voor de filter.
Als je de mapper opent via settings zoek je de gewenste knop (in jou geval balance) en type je:
filter
succes!
 

Posted Fri 21 Nov 14 @ 1:17 pm
djjb wrote :
Hoi,
Ik gebruik ook de rmx en maak geen gebruik van de gainknoppen. deze gebruik ik voor de filter.
Als je de mapper opent via settings zoek je de gewenste knop (in jou geval balance) en type je:
filter
succes!


Helemaal top, gebruik nu ook de gain knoppen voor de filterfunctie....
Thanks djjb
 

Posted Sun 30 Nov 14 @ 2:36 pm
In versie 7 had je een filter [microfoon met kruis er door] dit maakt dat je van willekeurig welke plaat de stem kon laten verdwijnen. Verdomt handig als op een bruiloft iemand weer eens niet de instrumentale plaat heeft meegenomen voor het liedje waar ze zelf tekst op gemaakt hebben. Is dit verdwenen in VDJ 8 ?
 

Posted Sun 29 Nov 15 @ 11:58 am
Ik kan in de V8-sectie (nog) niets vinden. Een aantal V7-effecten leken niet goed te werken onder V8. Dat kun je uiteraard zelf uitproberen. De Vocal Removal-tool is in ieder geval nog wel terug te vinden in de V7-sectie.
 

Posted Sun 29 Nov 15 @ 8:19 pm
Martin FourS wrote :
Ik kan in de V8-sectie (nog) niets vinden. Een aantal V7-effecten leken niet goed te werken onder V8. Dat kun je uiteraard zelf uitproberen. De Vocal Removal-tool is in ieder geval nog wel terug te vinden in de V7-sectie.


Kun je die dan gebruiken in v8 ? en waar plaats ik die dan?
 

Posted Sun 29 Nov 15 @ 10:28 pm
Dat weet ik dus niet. Daar kom je vanzelf achter als je het probeert.
Het effect is een .exe, dus dat installeert zich vanzelf op de goede plek. Doet'ie dat niet, dan na het uitpakken verplaatsen naar (Mijn) Documenten\Virtual DJ\Plugins\SoundEffect.
 

Posted Sun 29 Nov 15 @ 10:52 pm
Martin FourS wrote :
Dat weet ik dus niet. Daar kom je vanzelf achter als je het probeert.
Het effect is een .exe, dus dat installeert zich vanzelf op de goede plek. Doet'ie dat niet, dan na het uitpakken verplaatsen naar (Mijn) Documenten\Virtual DJ\Plugins\SoundEffect.


Gelukt, uit de oude instalmap vocals.dll; .ini en vocals+.dll gekopieerd en in de map C:\Users\Henk van den Hul\Documents\VirtualDJ\Plugins\SoundEffect geplaatst!!
 

Posted Mon 30 Nov 15 @ 3:52 am


(Old topics and forums are automatically closed)