Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tags

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hallo ik heb een probleem met het taggen van mijn MP3 bestanden. Ik heb op een bepaald moment een programma "tag & rename " laten draaien en ergens een fout gemaakt. Resultaat is dat enkel nog de titels van de (29000) bestanden zonder meer te vinden zijn. Als ik het goed begrijp heb ik die info weggewist in plats van gecorrigeerd. Op zich geen probleem want ik heb alles in VDJ netjes staan. Nu zou ik graag alle tag's die ik in VDJ heb staan terugzetten naar de MP3's. (Ik vraag me af of ik het duidelijk beschrijf) Is er een mogelijkheid om dat voor een volledige map te doen? Wie kan me helpen?
 

Posted Sun 24 Aug 14 @ 11:39 am
 

Posted Sun 24 Aug 14 @ 8:52 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Lijkt niet te werken. Ik heb deze situatie berijkt met het fameuze "Tag & Rename" Ik ben veel kwijt op mijn schijf. Hoe "fix" ik dat Virtual DJ naar alle tracks gaat zoeken. Dat is een actie die ik in TRAKTOR heb gezien. Nu vind ik dat programma geen referentie hoor. Ik krijg vrienden die info vragen en hen raad ik aan om over te stappen naar VDJ...
 

Posted Thu 28 Aug 14 @ 2:59 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Grove fout geschreven... "berijkt". Ik ben er niet rijker van geworden. Bereikt dus ;-)
 

Posted Thu 28 Aug 14 @ 3:00 am
Ik snap wat je bedoelde ;)
Dat is een beetje het gevaar van de meeste batchbewerkingsprogramma's: ze hebben over het algemeen geen herstel-functie en zeker niet meer als je het programma eenmaal hebt afgesloten. Ik gebruik Tag & Rename al een paar jaar en heb hetzelfde wel eens meegemaakt. Ik werk sindsdien alleen nog via de preview (eerst kijken wat het resultaat wordt voordat ik de opdracht geef)

Als je filenames kloppen, kun je links bovenin in Tag&Rename kiezen voor "Get tags from filename". Je moet nu goed opletten wat er aan scheidingstekens in de filename worden gebruikt en of daar spaties omheen staan. In je masker moet je dit namelijk exact zo overnemen (%1 - %2 is dus Artiest spatie streep spatie Titel) Zet je een spatie te weinig of te veel dan snapt het programma het onderscheid tussen artiest en titel niet meer.
Zolang je bestandsnamen nog kloppen kan Tag & Rename de zaak nog wel redden. Maak anders eens een screendumpje van Tag & Rename met daarin geopend de "beschadigde" bestanden, dan kijk ik wel hoe je T&R goed in moet stellen om je tags weer te herstellen.
 

Posted Thu 28 Aug 14 @ 3:14 am
Heb je nergens een back-up van al je muziekbestanden staan? Heb ook al liggen knoeien en een hoop verkeerd aangepast. Gelukkig maak ik iedere week een backup van mijn muziekbestanden en VDJ-database zodat alles terugkopiëren redding bracht.
 

Posted Thu 28 Aug 14 @ 9:32 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb een back-up van al mijn videobestanden op een andere schijf maar aangezien ik mijn database in orde wil brengen en ze daarna ook wil back-uppen, ben ik aangekomen waar ik nu zit... in de shit. ;-)
Op de screenshot kun je zien wat mijn probleem is. Als medewerkend artiest zie je Wendy en Lisa maar bij de bestandsnaam staat enkel: - tittel. De info van de medewerkend artiest moet weer naar voren.
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 3:28 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011

Oeps bestand vergeten te uploaden.
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 3:29 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011

Zoals je kunt zien staan Wendy &Lisa er niet in. Ik ga zelf eens wat proberen want ik moet om 16 uur beginnen werken...
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 3:39 am
Nee, dat wordt hermee niets meer. Je bent je artiesten kwijt in zowel de bestandsnaam als de tags. Dat zijn 2 afzonderlijke acties geweest die mis zijn gegaan. Overigens ziet Windows nog wel iets van artiestennamen, dus die zitten nog ergens verstopt. Je kunt Tag&Rename wel online laten zoeken naar de juiste tags.
Stuur Jan (jboerlage) anders eens een brichtje of hij je kan helpen met zijn programma (zie link in eerste post)
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 3:48 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb het zelf eens geprobeerd en ben er ook in geslaagd Martin. Het werkt prima. Het is nog steeds veel werk maar minder dan terug alles ingeven... Bedankt.
 

Posted Fri 29 Aug 14 @ 4:03 am
Windows ziet inderdaad nog iets. Ik merk een kolom 'meewerkende artiest'. Zal wel niet zo bij elke cd zijn, maar voeg gewoon wat extra kolomen toe in de view in t&r. Misschien bevat er wel ergens een kolom de artiestennaam, en kan je die al zelf juist zetten. Dikwijls is bv. 'album-artiest' idem aan de artiest van het nummer, behalve bij verzamelcd's.
Ik vul bv ook steeds album-artiest in. Bij verzamelcd's is dat 'various artists'. Krijg je in Itunes ook alles netjes geordend.
 

Posted Sun 31 Aug 14 @ 2:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)