Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Automix probleem. Overgang naar nieuw nummer start in het midden en dan stopt aan het einde, terwijl de wave door blijft spelen en je dus niets hoort.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een raar probleem wat ik kan reproduceren. Als ik een overgang maak van het ene nummer naar het andere, dan start de 2de plaat in het midden van de plaat en stopt na een tijdje terwijl de wave nog helemaal niet afgelopen is en je dus alleen maar stilte hoort (midden in een automix sessie) Dit gebeurd niet bij elk nummer,maar af en toe. Wie heeft dit nog meer gemerkt, draai op de meest recente versie.....
 

Posted Sun 17 Aug 14 @ 2:05 pm
Hier is de video waar je duidelijk kan zien en horen waar het misgaat. In de automix skip ik even door de platen heen, anders zou het filmpje zo lang worden. Bij 'Sex on fire" gaat het fout.... http://youtu.be/S-4nVk7coXI
 

Posted Mon 18 Aug 14 @ 4:28 am
't Is maar goed dat je het filmpje hebt gepost, want anders had ik niets van je vraag kunnen maken....
Dat een nummer niet aan het begin start kan te maken hebben met de manier waarop je AutoMix hebt ingesteld. Als hij op Smart staat (of Skip Intro, uit m'n hoofd...) kan hij nog wel eens op vreemde plaatsen inspringen.
Met Sex on Fire lijkt er iets mis met het nummer. Ik kan lastig zien in de progress-bar (de kleine waveforms rechts bovenin) hoe het nummer loopt, maar de grote waveforms laten iets vreemds zien: de blokjes boven de waveform, die de tellen en maten aangeeft in het nummer, lijken sneller te lopen dan de waveform zelf. Keertje of 2 sneller zelfs. Wat voor formaat is het nummer (MP3 (variable of constant), FLAC, enz), bitrate, alles wat je aan info kunt vinden?

EDIT

Ik zie (bij het nogmaals bekijken) dat je CBG bij alle nummers sneller loopt. Het ligt dus niet alleen aan het laatste nummer. Ik moet ff uitproberen hoe je dat voor elkaar krijgt, want dit is helemaal nieuw voor me.
 

Posted Mon 18 Aug 14 @ 6:30 am
Hoi Martin, dat kan je dus aanpassen in deze skin Controller by DennYo, maar volgens mij heeft daar dus niets mee te maken. Als ik een andere skin kies, dan is dit probleem er nog steeds. Waarom dit ontstaat is mij een raadsel. Je zou inderdaad denken dat het aan het nummer ligt, maar als ik deze plaat dus normaal laadt, dan is er niets aan de hand en speelt VDJ deze gewoon normaal af.... Dat kan het toch haast niets met het nummer zijn. Meerdere mensen hebben deze bug gezien en je kan bijna dus niet meer vertrouwen op automix.... dat vind ik eigenlijk heel vervelend nu ik dat soms gebruik om even naar de WC toe te gaan....
 

Posted Mon 18 Aug 14 @ 12:02 pm
Hoi,

lastig te bepalen. ik werk als geluidstechneut met zangers / zangeressen en ik vertrouw voor de pauzes redelijk op mijn automix. Daarbij combineer ik audio met video (uit diverse posts als redelijk riskant benoemd) en ik heb het probleem, zoals jij hebt, nog niet 1 x gehad. Ik vind wel dat AutoMix niet meer zo lekker werkt als dat het deed in V7, maar zo dwaas als dat het bij jou doet heb ik (gelukkig) nog niet mee gemaakt. Ik ga morgen de zaak weer opbouwen. De skin heb ik ook op mijn gig-laptop staan. Daar ga ik dus eens even mee klooien. Ik wil toch proberen je probleem te reproduceren.
Dat hoor je nog van me.
 

Posted Mon 18 Aug 14 @ 3:55 pm
Ok, ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn !
 

Posted Tue 19 Aug 14 @ 5:54 am
In een geval zoals hetjouw zou k toch echt over "BoB's Noodoplossing Met de Hamer" gaan nadenken.
Hup, de computer naar een goede technicus, laten formateren, VDJ en muziekfiles opnieuw instaleren, en je bent er weer helemaal klaar voor.
Formateren wordt sowieso 1 maal per jaar aangeraden. Als je hetzelf kunt, kost het tijd. Ik breng hem liever weg voor een middagje, kost me 6 tientjes en ik heb een nieuwe laptop zonder nukken.
Uiteraard verdienen wij ons dagelijkse brood met VDJ en Automix. Sinds 2005 funktioneet dat in 2 zaken probleemloos.Als er al iets misgaat is het altijd "eigen schuld, dikke bult" - meestal zit de charger er niet in en de batterij raakt natuurlijk op. Dom dom mea culpa.
 

Posted Tue 19 Aug 14 @ 11:56 am
Hi, hi.......
Er is, als V8 nukkig doet, nog een andere oplossing. Ook best resoluut, maar het werkt wel.
Eerst dit: ik krijg het niet voor elkaar op wat voor manier dan ook je probleem te reproduceren. Ik ben er wel achter wat het verschil in snelheid is tussen je waveform en je CBG: je hebt ooit eens aan de Scratch Zoom-faders gezeten midden bovenin je skin. Best grappig: eenmaal verzet krijg je ze daarmee vrijwel nooit meer terug in het gareel. Gelukkig kunnen ze via opties alsnog gelijk lopen. Zoek (met geavanceerde opties aangevinkt) eens naar "zoom". De 2 resultaten (ScratchZoom en RhythmZoom) moeten een gelijke waarde hebben. Dan lopen ze weer synchroon.
Dat is dus niet de reden van je probleem.
Ik heb vanavond eens voor de grove opzet gekozen (door het voortdurend geklooi in VDJ en de wekelijkse updates werd het er niet beter op). In de map "Mijn Documenten/Virtual DJ" staat het bestand Settings.xml. Als je dat weg gooit en daarna VDJ opnieuw opstart, staat het weer helemaal vers in de fabrieksstand. Je moet daarna wel je instellingen opnieuw doen (Audio en video, skin, enz) maar ik heb wel gemerkt dat VDJ weer als een zonnetje draait.

Ik zou dat zeker overwegen te doen. Je verliest er in ieder geval niets mee (je database is een ander bestand).
Laat maar horen of dat werkt.
 

Posted Tue 19 Aug 14 @ 1:16 pm
Hoi Martin, ik zag inderdaad je reactie ook al in het engels talig forum. Ik ga je voorstel maar eens proberen, want dit schiet niet op. Ik heb ook maar weer 7.4.1 actief gemaakt, deze vertrouw ik tot nu toe toch een stuk meer. Er zitten gewoon nu nog tè veel rare bugs in. Ook heb ik al een keer een BSOD gehad, toen ik bij de folders zat te klooien. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met 7.4.1. Wel dat mijn controller vaak niet meer reageerde na een tijd (Hercules RMX), hiervoor heb ik maar een andere kocht (RMX2), omdat ik de USB power vermoedde. Als ik namelijk HID aan en uit schakelde dan deed de controller het weer. Ik vind het op zich wel jammer, want 8 heeft mooie zaken, maar is gewoon dus nog niet volwassen...helaas....
 

Posted Tue 19 Aug 14 @ 1:33 pm
Zoals ik eerder aangaf: kijk uit met roepen dat er (teveel) bugs in de software zitten. Dat is niet zo en je weerhoudt een hoop gebruikers om V8 te gaan gebruiken. (ik zie regelmatig hier en op FB vragen voorbij komen of V8 al stabiel is en gebruikt kan worden)
Het probleem, zoals je meldde in deze post, is in je andere post op het V8-forum bevestigd door 2 andere gebruikers wereldwijd....... Dat is geen bug, dat is een individueel probleem en de kans dat dit aan de software ligt is minimaal.
Je eerste kans op een soepeler werkende V8 ligt in de herstart van V8 met een nieuwe settings.xml. Brengt dat geen oplossing dan is Bob z'n suggestie er ook zeker 1 om te overwegen. Een schone en geoptimaliseerde PC is altijd een goede basis om problemen op te lossen. Je kunt in het verleden software of drivers op je PC hebben gehad die je huidige controller, videokaart, enz. kunnen beïnvloeden. Ook kunnen codecs verouderd zijn en voor problemen zorgen.
Schrijf V8 nog niet af, het werkt echt beter dan je denkt ;) (ik ga in ieder geval niet meer terug naar V7...)
 

Posted Wed 20 Aug 14 @ 2:53 am
Hoi Martin, ik ben zelf ook parttime ICT'er en de laptop is net 2 weken geleden volledig opnieuw geïnstalleerd, daar is niets mis mee. Ik deel echter niet de mening dat het aan mij PC ligt, wat wel kan is dat het audio bestand met automix niet goed door VDJ "begrepen" wordt. Dat hier maar 2 mensen last van hebben is natuurlijk onzin, de rest heeft misschien dit soort bestanden niet en heeft daardoor hier geen last van, dat neemt niet gelijk weg dat dit geen bug is. Ik draai normaal ook met V8, maar merk gewoon dat het minder stabiel is dan V7, dat zie ik als ICT oogpunt. Dat de automix niet goed gaat en dan je daarvoor de picthquality naar 1 moet zetten (anders raar gekraak met overgang), zegt mij dat er gewoon zaken nog niet structureel goed zitten. In vind het ook een mooi pakket hoor, maar heb er nog niet het juiste gevoel bij. Ik snap dat als ik roep van V8 nog niet volwassen is, anderen hier misschien aanstoot aan nemen. Dat dit met automix wel gewoon goed gaat in V7 verteld mij dat het dus ook weer niet aan de bestanden ligt.... ik blijf er dus bij dat dit een bug in V8 MOET zijn.
 

Posted Wed 20 Aug 14 @ 3:48 am
Ps. ik schrijf V8 nog niet af hoor en ben uiteraard blij dat je dit forum onderhoudt (mag ook wel even gezegd worden) !
 

Posted Wed 20 Aug 14 @ 4:21 am
Thnx.
 

Posted Wed 20 Aug 14 @ 7:56 am
bobhofmans wrote :
In een geval zoals hetjouw zou k toch echt over "BoB's Noodoplossing Met de Hamer" gaan nadenken.
Hup, de computer naar een goede technicus, laten formateren, VDJ en muziekfiles opnieuw instaleren, en je bent er weer helemaal klaar voor.
Formateren wordt sowieso 1 maal per jaar aangeraden. Als je hetzelf kunt, kost het tijd. Ik breng hem liever weg voor een middagje, kost me 6 tientjes en ik heb een nieuwe laptop zonder nukken.
Uiteraard verdienen wij ons dagelijkse brood met VDJ en Automix. Sinds 2005 funktioneet dat in 2 zaken probleemloos.Als er al iets misgaat is het altijd "eigen schuld, dikke bult" - meestal zit de charger er niet in en de batterij raakt natuurlijk op. Dom dom mea culpa.



Zo mooi he, ach ach
 

Posted Wed 20 Aug 14 @ 11:03 am


(Old topics and forums are automatically closed)