Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Filter voor songs in verschillende talen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

cpz379PRO InfinityMember since 2006
Hoe maak ik een filter voor al mijn songs in verschillende talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans ...)? Ik heb het zelf geprobeerd maar het lukt mij niet. Van harte dank voor de hulp.
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 8:46 am
Dat gaat alleen als je ergens in je tag hebt aangegeven dat het om een specifieke taal gaat. Je kunt dit bv in Genre doen. Een filter aanmaken met een genre is dan niet zo ingewikkeld meer.
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 9:46 am
cpz379PRO InfinityMember since 2006
Beste Martin,

Ik hoopte dat er misschien een andere manier zou zijn om al mijn songs te filteren volgens taal, maar dus blijkbaar niet. Ik ben nu begonnen met de herkomst of taal van de artiest/groep te plaatsen in de commentaar.
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 10:54 am
Helaas. Er is nog geen logaritme uitgevonden om de taal in een nummer te herkennen. (Zelfs de BPM's kost soms al moeite....)
Controleer even vooraf of je een filter kunt aanmaken op commentaar. Beetje zonde als dat niet als filter ingesteld kan worden...

Succes!
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 11:02 am
cpz379PRO InfinityMember since 2006
Beste Martin,

Een filter aanmaken met "Comment is ...." lukt. Ik maakte in het verleden, zo'n 12 jaar terug, al mijn tags van iedere song aan met als "Comment" het land van herkomst van de artiest en het zijn nu precies die gewijzigde tags (eerste letter van ieder woord is nu een hoofdletter) die in de tag editor en de library van VDJ 8 niet automatisch worden gewijzigd. Tot op heden heb ik voor dit probleem geen oplossing van djdad of VirtualDJ Support ontvangen. Het betreft zo'n 10000 songs waarvan de tags in VDJ 8 niet automatisch worden gewijzigd. Vreemd daarbij is wel dat ik dit probleem niet heb in VDJ 7.4. Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem, want al deze tags manueel aanpassen in de tag editor van VDJ 8 is een onbegonnen zaak. Ik heb nu ondertussen zo'n 250000 songs en ik probeer nu al mijn songs te filteren volgens land van herkomst of gezongen taal van de artiest. VDJ heb ik al altijd een fantastische dj mixer gevonden maar ik zoek steeds het beste qua sound en mogelijkheden. Ik zoek steeds verder naar een dj mixer die optimaal is. Dank je voor alle hulp die je geeft.
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 12:22 pm
Hoi

Van uit mijn singeltjes (platentijd ) werken we al met groepen op taal gesorteerd.
Het bewerken van de tag’s begint bij mij met Tag&Rename dit werkt het gemakkelijks ven ik doe dit al jaren zo.

Hiervoor gebruik ik het veld van componist waar ik de gegevens van mijn groep velden ingeef
Ik doe er nog een toevoeging bij bv groep “Nederlands-Feestmuziek” of “Buitenlands-Italiaans” enz .
Het veld genre geef ik de dans in die bij het betreffend nummer hoort.

Al deze gegevens kopieer je dan in Virtual DJ naar velden gebruiker 1 en gebruiker 2 dat gaat heel snel.
Nu kan ik in Virtual DJ een perfecte filter maken Gesorteerd op "groep-Land -dans"

Ik weet het is wat meer werk om het zo te doen maar je hebt tijdens het draaien heel snel een verzoekje voldaan
DJ Musiclover
 

Posted Fri 01 Aug 14 @ 2:39 am


(Old topics and forums are automatically closed)