Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem bij het voorbeluisteren met Numark N4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb een probleem bij het voorbeluisteren bij mijn Numark N4 in combinatie met Virtual DJ Pro.

Ik heb 2 actieve speakers aangesloten (XLR) en wil mijn koptelefoon aansluiten op de aansluiten van mijn numark n4. Ik slaag er echter niet in om voor te beluisteren. Ik krijg er wel de mix-versie uit.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 

Posted Mon 06 May 13 @ 12:23 pm
 

Posted Mon 06 May 13 @ 12:26 pm
ik heb het zelfde probleem en weet dit niet op te lossen iemand hulp ??
 

Posted Thu 12 Feb 15 @ 12:15 pm
k heb een probleem bij het voorbeluisteren bij mijn Numark N4 in combinatie met Virtual DJ Pro.
mijn koptelefoon is aangesloten op mijn N4 maar ik kan niet vinden hoe ik moet voorbeluisteren wanneer ik op cue klik speelt het liedje gewoon af in de mix ? misschien een domme fout ? iemand hulp ? alvast bedankt :D
 

Posted Thu 12 Feb 15 @ 12:17 pm
Heb je je instellingen gecontroleerd? Zie de link in mijn vorige post.

Zou je je Pro-versie willen registreren? Indien je niet kan registreren heb je waarschijnlijk een versie uit een andere bron dan deze site. Er is dan geen enkele zekerheid dat de problemen kunnen worden opgelost.
 

Posted Fri 13 Feb 15 @ 3:06 am
Hallo, ik heb ook een Numark N4 en heb ook problemen om voor te beluisteren met VDJ 8.1 PC Build op ingang 1 en 2. Wanneer ik de koptelefoon aansluit hoor ik enkel de uitgang van de N4, ik kan deck 1 of 2 niet voor beluisteren. Heb dit hier al geprobeerd wat hierboven beschreven stond maar bij settings krijg ik een gans ander beeld dan hierboven beschreven. Ik klik settings, dan komt er een rechthoekig scherm en daar kan ik kiezen. Kies dan audio instellingen en dan weet ik niet wat ik moet aanpassen. Van links naar rechts heb je dan 3 kolommen: output, kaart en invoer.
Onder ieder item kan je dan nog eens kiezen en dan moet je daaronder nog eens selecteren zoals master, headphones... en daaronder moet je dan nog eens kiezen zoals master, headphones, deck 1, deck2, 3,4,5,6, booth, sampler, timecode, line1, enz....
Ik weet het dus niet wat ik moet doen.... graag hulp aub...

Op ingang 3 en 4 heb ik telkens een CD speler op aangesloten, hoe kan ik deze voor beluisteren?
 

Posted Thu 24 Dec 15 @ 1:26 pm
Niemand ?
 

Posted Fri 25 Dec 15 @ 9:26 am
Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg: er is eigenlijk niets veranderd:
- Output zet je op Speaker + Headphones
- Card zet je op je N4
- Input zet je op Line In. (omdat je daar je CD-spelers op aan wilt sluiten)

In het menu eronder kun je nog een 2e Line In aanmaken en deze toewijzen aan het 2e vrije kanaal.
Misschien is het een optie de >>handleiding<< eens op je gemak door te spitten. De meeste vragen worden daar al in beantwoord. De audio-instellingen komen vanaf pag. 78 aan bod.
 

Posted Tue 29 Dec 15 @ 6:47 pm
Hallo,
Alvast bedankt voor de hulp maar probeerde reeds van alles en krijg kanaal 1 en 2 niet voor beluisterd met de koptelefoon.
Ga dit na de feestdagen eens verder bekijken.
Greets,
Sjikkentip
 

Posted Thu 31 Dec 15 @ 10:09 am
Dan heb je waarschijnlijk in Windows zelf de N4 niet als 4-kanaals geluidskaart ingesteld staan. Ik heb geen oudere versie meer voorhanden (de manier van werken is niet zoveel veranderd), maar onder Windows 10 doe je het volgende:

- Zorg dat de N4 is aangesloten en aan staat.
- Klik in de system tray (het vakje aan de rechterkant van je taakbalk met de klok) met de rechter muisknop op het speakersymbooltje en klik dan op "Afspeelapparaten".
- Klik op Luidsprekers met de toevoeging Numark N4 (kan zijn dat hij niet als zodanig wordt herkend, dan is het waarschijnlijk USB Audio Codec) en klik dan op Configureren onderin.
- Kies hier voor Quadrofonisch. Daarmee geef je aan dat je 4 (mono) geluidskanalen tot je beschikking hebt.
- Klik onderaan op Toepassen, sluit dit af en probeer dan VDJ opnieuw in te stellen.
 

Posted Fri 01 Jan 16 @ 9:57 pm
Ik ben ondertussen al iets verder. Ik kan kanaal 1 en 2 voor beluisteren maar wanneer ik kanaal 1 open zet hoor ik als ik kanaal 2 aan het voor beluisteren ben ook de uitgang van de N4. Ook omgekeerd, als ik kanaal 1 aan het voor beluisteren ben en kanaal 2 als dit open staat...
Ik kan dus voor beluisteren maar er mag geen kanaal 1 of 2 spelen door de uitgang of ik hoor dit ook in de koptelefoon. Hoe op te lossen?
 

Posted Wed 06 Jan 16 @ 3:24 pm
Niemand?
 

Posted Wed 13 Jan 16 @ 8:52 pm
Ik heb je de instellingen gegeven maar ik weet niet wat je daarvan hebt uitgevoerd. Het wordt nu dus lastig om een oplossing te geven.
Kun je aangeven wat je van mijn vorige post en die van 29 december nu hebt ingesteld?
 

Posted Wed 13 Jan 16 @ 10:49 pm
Danny1966 wrote :
Ik heb een probleem bij het voorbeluisteren bij mijn Numark N4 in combinatie met Virtual DJ Pro.

Ik heb 2 actieve speakers aangesloten (XLR) en wil mijn koptelefoon aansluiten op de aansluiten van mijn numark n4. Ik slaag er echter niet in om voor te beluisteren. Ik krijg er wel de mix-versie uit.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?


 

Posted Wed 16 Nov 16 @ 5:35 pm
Martin FourS wrote :

- Output zet je op Speaker + Headphones
- Card zet je op je N4

Misschien is het een optie de >>handleiding<< eens op je gemak door te spitten. De meeste vragen worden daar al in beantwoord. De audio-instellingen komen vanaf pag. 78 aan bod.
 

Posted Wed 16 Nov 16 @ 7:31 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Misschien is er een eenvoudigere oplossing van je probleem. Kijk eens op de afbeelding die ik mee opstuur. Heb je al eens geprobeerd om deze draaipot naar links te draaien? Als je dat doet zou je enkel je voorbeluistering mogen horen. In het midden hoor je zowel voorbeluistering als output. Rechts draaien zorgt ervoor dat je enkel de master output beluisterd. Is dat je oplossing?
 

Posted Sat 26 Nov 16 @ 3:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)