Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe kannek menne set het best opstellen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goeienavond,

ik wil mijn gerief en dat van men broertje bij elkaar voegen, mr nu is men vraag, op welke manier haal ik hier het meeste uit qua prestaties en comfort?

ik heb:
2 Numark platenspelers
1 Hercules RMX
1 laptop met Virtual DJ Pro
2 timecode platen + een verzameling aan gewone platen

hij heeft:
2 Pioneer CDJ400's
1 Pioneer DJM700

Volgens mij zijn er tal van mogelijkheden niwaar? Hopelijk zit hier iemand thuis met hetzelfde luxe-probleem en kan die me helpen :)
Alvast bedankt!
 

Posted Mon 31 May 10 @ 4:39 pm
hoi anthony,

ik zou de rmx verkopen, een geluidskaart kopen die goed geschikt is om met timecode om te gaan, je platenspelers via je geluidskaart aansluiten op de djm samen met de cdj, zo kan je in vdj kiezen wat je wilt gebruiken. je hebt dan wel 4 decks tot je beschikking terwijl vdj er maar 2 aankan. je zou dus 2 apparaten losstaand kunnen gebruiken in combinatie met twee vdj decks.

je kan zelf kiezen welke apparaten je laat werken met vdj en je kan zelfs de cdj's live laten switchen tussen een deck of losstaand.


succes
 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 4:16 am
Kleine correctie, tis blijkbaar een DJM600, blijft hetzelfde?
Iemand RMX kopen? =D
Dom beginnersvraagje wsl. Nu sluit ik die platenspelers net eens op de DJM aan, maar wat doe ik me de aarding? Want enorm wat ruis op nu...
 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 3:10 pm
djm,600,700,800, maakt allemaal niet uit, voor timecode moet er nog wel een geluidskaart tussen zitten voor gebruik met vdj, zie de quick guide voor installatie.

wat bedoel je met ruis, een ruis uit je speakers of een ruis in je timecode signaal.
heb je de platenspelers wel aangesloten op de phono ingang van je djm en niet de line ingang

is het op ieder kanaal?
 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 3:34 pm
Aangesloten op de phono, tis vreemd want zelfs als er geen plaat speelt ruist het nog. (uit men luidsprekers, ook de DJM leds lichten allen op)
De ruis wordt zelfs heviger als ik nog maar gewoon men platenspeler langs de zijkant ofzo aanraak... (Als ik met men schoenen aan nu de spelers aanraak wordt de ruis niet erger, maar blijft hij gelijk)
Men spelers hebben zo'n aardingdraadje, op men Hercules kreeg ik dat nog aangesloten, op de DJM is daar niets voor voorzien? Ik probeerde net eens met een zelf in elkaar geknutselde stekker die kabeltjes op de aarding van de dichtsbijzijnde wandcontactdoos te verbinden, maar dit hielp ook niet...
Bedankt voor de hulp alvast!
 

Posted Wed 02 Jun 10 @ 2:43 pm
Antonyvandyck wrote :
Men spelers hebben zo\'n aardingdraadje, op de DJM is daar niets voor voorzien? Ik probeerde net eens met een zelf in elkaar


hoi antony,

volgens het plaatje dat ik van de djm 600 heb moet er wel een ground aansluiting op zitten. tussen de aansluitingen van kanaal 2 en 3.

maar misschien is er in de loop der jaren wat veranderd in het model.

je hebt naar mijn idee in ieder geval een groot aarde probleem, martin is hier een ster in, misschien weet hij een beter antwoord dan ik.

is de djm geaard, want ik denk dat als je de tt's aard op de djm, dat de djm ook weer geaard moet zijn.

klopt toch martin??
 

Posted Wed 02 Jun 10 @ 2:52 pm
Yep. Het moet als het ware een draad worden van de tt's via de mixer tot aan de randaarde van je WCD. (Stopcontact.... duh) Ontbreekt er een stukje in de lijn: Probleem. De tt's daarentegen moeten juist weer geen randaardestekker hebben op de 230V-aansluiting, want dan krijg je weer een aardlus. En dus een brom. Nou ben ik die gelukkig nog niet tegengekomen.
 

Posted Wed 02 Jun 10 @ 3:59 pm
Martin FourS wrote :
Yep. Het moet als het ware een draad worden van de tt's via de mixer tot aan de randaarde van je WCD. (Stopcontact.... duh) Ontbreekt er een stukje in de lijn: Probleem. De tt's daarentegen moeten juist weer geen randaardestekker hebben op de 230V-aansluiting, want dan krijg je weer een aardlus. En dus een brom. Nou ben ik die gelukkig nog niet tegengekomen.


Wat is WCD.sorry hoor maar heb net het aldi pakket gekocht envivo draaitafel met dj visual.amaai zoveel geruis dat het super onzuiver klinkt.Wat met de aarding nogmaals.ik heb enkel de laptop aangesloten naar de envivo draaitafel en dan de stekker(stroomtoevoer) in de voedingsingang(met de schuifknop naar voeding)en dan de kinch aangesloten op men 5.1homecinema. home cinema 5.1 werkt anders perfect zonder de draaitafel.ook de kinchkabels getest op een ander manier en die zijn ook goed.ook usb op een ander toestel getest en werkt prima.liegt het aan mij of is die envivo krap rommel....kheb alle mogenlijkheden van geluidskaartinstellingen proberen te wijzigen zonder resultaat.in de handleiding staat niets vermeld van aarding as ge ne laptop enkel gebruikt als bron....


 

Posted Fri 21 Aug 15 @ 8:11 pm
Zou je a.u.b. niet voorgaande post willen quoten? Het loopt een beetje snel vol zo op deze pagina. Nieuwe post? Op het symbool van papier en potlood klikken midden onder de laatste post.

Wat is een WCD?
Martin FourS wrote :
... je WCD. (Stopcontact.... duh)


Je werkt met een laptop. De meest voor de hand liggende oorzaak is dan toch een aardeprobleem. Kijk eens of je in de lokale elektronicawinkel een "groundloop isolator" kan vinden. Dat kost je hooguit een tientje maar is waarschijnlijk wel de oplossing voor je probleem.

[EDIT] Nog minder: zie http://www.bax-shop.nl/overige-rand-apparatuur/dap-agi-101-audio-groundloop-isolator

 

Posted Sat 22 Aug 15 @ 4:04 pm


(Old topics and forums are automatically closed)