Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidproblemen met virtualDJ en Denon HD2500.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Ik heb problemen met het geluid. Ik gebruik VirtualDJ versie 6.02 in combinatie met een Denon HD2500 (uiteraard met labtop en losse harddisc)

Het probleem doet zich voor na een tijdje draaien. Dat varieert tussen 10min tot een uur.
Het geluid wordt dan in eerste instantie rauw en gaat steeds meer vervormen. Na een 10 tal seconden is het niet meer om aan te horen.
Wat is ook doe bijvoorbeeld even op pauze drukken en weer op play, autogain uitzetten, etc...) het geluid blijft slecht totdat ik het programma afsluit en weer opnieuw opstart.

Ik dacht het probleem eerst te hebben gevonden omdat als je virtualdj opstart, de Gain altijd op maximum staat. Dat gaf ook geluidvervorming. Het simpel terugdraaien van de gain knop blijkt nog niet de oplossing.

Het probleem doet zich ook niet altijd voor.
Ik heb nl mijn systeem al een paar keer een hele week full continue laten draaien, zonder problemen. Toch blijf ik op locaties steeds geconfronteerd worden met deze problemen. Het drijft me zo langzamerhand tot waanzin. Wie heeft de gouden tip?

Groet,

Roeland Hartmans
 

Posted Sun 29 Nov 09 @ 3:53 am
Hi,
Heeft iemand nog de gouden tip?
R
 

Posted Sat 12 Dec 09 @ 2:12 am
djgaitPRO InfinityMember since 2007
Hoi,

Dit probleem ken ik uit de tijd van de Soundblaster geluidskaarten. Mogelijk is een IRQ instelling niet goed.
Een IRQ staat voor Interrupt Request. Als deze een conflict heeft met een IRQ van een ander stukje hardware dan krijg je dit soort problemen.

IRQ problemen worden worden ook in apparaatbeheer weergegeven. Mocht Windows het probleem niet zien, probeer dan de Bios instelling Reset ESCD data eens (of kijk of er IRQ's handmatig zijn toegewezen)

Succes!
 

Posted Sun 13 Dec 09 @ 12:18 pm
Hoi
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij begint hij altijd na een uur te vervormen.
Kan iemand precies omschrijven hoe ik dat eventueel kan verhelpen
 

Posted Fri 28 Mar 14 @ 11:55 am
 

Posted Sun 30 Mar 14 @ 2:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)